بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Amalan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam: Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga sahabat dan tetamu Relaks Minda dalam keadaan sihat sejahtera dan bahagia disamping insan-insan tersayang.

Setiap perbuatan atau perlakuan seharian kita sebenarnya mampu memberikan pahala yang mudah. Caranya adalah dengan mengikut apa yang dilakukan dan disuruh oleh Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

Ada diantaranya terlalu mudah diamalkan dan ada diantaranya mungkin agak sukar dijadikan amalan namun jika dilakukan secara berterusan (istiqamah)... InsyaAllah, ianya akan menjadi satu kebiasaan dan menjadi tabiat... "Alah bisa,tegal biasa"

Amalan sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam ini akan memberikan kita satu ganjaran yang mudah serta berterusan selagi kita mengamalkannya. Ianya akan menjadi penambah yang amat diperlukan untuk memberatkan timbangan amalan kita di akhirat nanti...

Bersama kita cuba amal dan lakukan yang termampu untuk menjadikan amalan sunnah-sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam ini sebagai satu kebisaan dalam kehidupan kita...



Amalkanlah Amalan Sunnah-Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam... 

Dapatkan himpunan sunnah-sunnah yang sahih dari JAKIM melalui portal e-hadith

Semoga kita semua akan beroleh ganjaran dan meningkatkan amalan agar menjadi muslimin dan muslimat yang lebih baik dari hari ke sehari... InsyaAllah... Selawat keatas Nabi dan amalkan segala sunnah-sunnahnya. 

 جَزَاكُمُ اللهُ خَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء
Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza’
“Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

Relaks Minda - "ilmu dikongsi bersama"

6 comments - "Amalan Sunnah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam"

Farina delete icon 10:46 PG

info yg menarik, now, kbnyakan umat islam dh lupa tentang sunnah baginda.. mereka menganggap sunnah baginda satu perkara kecil dan x diambil serius..amalan sunnah ni dapat menambahbaikkan lagi amalan seharian kita. so, amalkan la sunnah baginda dan terus istiqamah..

paridah delete icon 10:59 PG

SUNNAH NABI MUDAH SAJJA UTK DIIKUTI N PERLU DIJADIKAN AMALAN KERNA BERFADILAT N BESAR GANJARAN PAHALANYA...

Pha Is delete icon 6:15 PTG

nice share.. jom sama2 kita amalkan.. x dapat buat asemua, jangan tinggal semua.. :)

banyak sekali yang belum di amalkan

banyak sekali orang yang tabu hal ini

kadang banyak mencemooh ketika hal itu di lakukan

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap