Relaks Minda

Hati Tenang...Setenang Air di Kali... | Relaks Minda Relaks Minda
Written by: Bin Muhammad
Relaks Minda, Updated at:

Saturday, 16 March 2013

Hati Tenang...Setenang Air di Kali...


Assalamualaikum....Keindahan dan kedamaian alam, memberi ketenangan hati dan minda... Relaks Minda anda seketika dengan melihat keindahan suasana alam di kali (sungai) yang tenang bak ungkapan yang selalu kita dengar...'Tenang...Setenang Air di Kali'

Setenang air di kali begitulah juga ketenangan dan kedamaian hati dan minda anda tatkala melihat keindahan suasana alam di sungai yang tenang...

ketenangan minda
Air kali yang tenang umpama cermin buat pepohon yang merimbun di tebingmu. Ianya memberi keindahan bagaikan berada di dua alam. Nyata atau fantasi...

ketenangan mindaketenangan minda
Ketenangan air kali yang menenangkan pandangan dengan keindahan warna-warni alam di tebing mu.

ketenangan minda
 Suasana yang tenang dan aman jauh dari kesibukan menenangkan hati...setenang air di kali

ketenangan mindaketenangan minda
 Sungai yang bersih dan indah mengalir tenang tanpa sebarang gangguan dan pencemaran...begitulah juga hati yang tenang melihat keindahan alam ciptaan Ilahi ini. Tanpa ada rasa keraguan akan kekuasaan dan kebesaranmu Ilahi.

ketenangan mindaketenangan minda
 Pepohon bagaikan pagar semulajadi memagari di sepanjang tebing sungai...

ketenangan minda 
ketenangan mindaketenangan minda
Pepohon subur menghijau di sepanjang tebing sungai memberikan suasana yang sejuk, nyaman dan menyegarkan.

ketenangan minda 
ketenangan minda
Syukur kita dengan keindahan suasana alam di sungai yang tenang yang memberi ketenangan hati dan minda...anugerah Maha Pencipta yang perlu kita pelihara.

ketenangan minda
Keindahan alam yang mengingatkan kita kepada kebesaran Ilahi. Ucapkanlah...
Tasbih..."Subhanallah"
Tahmid..."Alhamdulillah"
Tahlil..."Laa ilaha ilallah"
Takbir..."AllahuAkbar"
Tanda ingatan dan kesyukuran kita kepadaNya, memberikan keindahan alam yang menenangkan hati...setenang air di kali...

ketenangan minda
Sungai yang tenang, jangan di sangka tiada buaya...ungkapan yang cukup menarik. Ya..rupa luaran yang tenang tidak menggambarkan gelora di dalam hati...Tetapi hati yang tenang akan terpancar jelas di luaran...bak setenang air di kali.

ketenangan minda 
ketenangan minda

Semoga keindahan alam di sungai yang tenang memberikan anda ketenangan hati dan minda. Tenang...setenang air di kali..

Admin...

24 comments:

  1. memang tenang, saya suka keindahan ciptaan Allah ini, dan sya amat suka tinggal di tempat bersuasana dan berumah kampung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastinya semua orang inginkan ketenangan... Namun di zaman yg semakin maju dan moden ini hanya lokasi2 tertentu shj kita dpt menikmatinya.
      TQ Asmar

      Delete
  2. betul tu, hati akan benar2 menjadi tenang bila dapat melihat keindahan menghijau ciptaan Tuhan, apa lagi di saat terbitnya mentari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada yang seindah ciptaan Ilahi...hanya melihat dan mangagumi kebesarannya, hati terasa tenang dan beroleh ganjaran. Allah Maha Pemurah...

      Delete
  3. Ya, tenang ja tengok gambar2 tu.... Suka suasana kampung, ada sungai dan hutan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun sukakannya... Pastinya suasana kampung menggamit kenangan terindah...

      Delete
  4. subhanaALLAH cantik ..lukisan yer ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ianya adalah ciptaan Ilahi...
      Segalanya hak Allah untuk kita nikmati...Subhanallah.
      TQ Acik

      Delete
  5. skng ni susah nak cari sungai yg x tercemar.
    sume dah penuh dengan mcm2 smpah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. Walaupun masih ada tapi jumlahnya semakin berkurangan. Semoga tidak terhapus, kesian generasi akan dtg...hanya foto utk tatapan.

      Delete
  6. Subhanallah memang cantik2.. suke singgah sini, pastu amik gmbr wt desktop wallpaper ngeh3 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan Mar...Amik jer, semuanya hak Allah, utk kita nikmati :)

      Delete
  7. .Subhanallah...memang menenangkan.tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Shaiful,
      Semoga ketenangan menjadi milik anda..

      Delete
  8. Replies
    1. Kecantikan alam utk kita nikmati. Kurniaan Ilahi buat kita.
      Terima kasih Sayidah, teruskan bersama Relaks Minda

      Delete
  9. Baru balik dr kampung...setiap kali balik, awal2 pg sy keluar rumah melihat pemandangan yg persis dlm gmbar di atas.. sungguh nyaman udaranya..segar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnya...tampung sendiri tetap yang terbaik!
      Sesekali upload le gambar kampung, ingin juga menikmatinya bersama.

      Delete
  10. terima kasih berkongsi, sgt2 menenangkan jiwa & minda lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Ka,
      Sekadar tatapan buat ketenangan minda...Alhamdulillah jika ianya sampai..

      Delete
  11. kalau ddk d kg,..real punya view..lg tenang kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentulah...kampung sendiri pastinya tiada tandingan!
      Thanks Izan, kunjungan anda amat bermakna

      Delete
  12. sungguh tenang dan mendamaikan....
    suka kwsn pergunungan dgn air tenang berwarna hijau kebiruan tersusun pine keungguan....ehhh...mcm ada dlm pic kamu laaa....

    mlm ni nk bermimpi berenang disitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat bermimpi...semoga keindahan alam memberikan ketenangan dan kesegaran untuk anda mengharungi detik2 seterusnya...
      TQ krn bersama Relaks Minda :)

      Delete

Coretan anda amat-amat saya hargai. Terima kasih daun keladi, jangan lupa berkunjung lagi... Blog ini sudah diformat dofollow, setiap komen juga akan memberi backlink untuk anda...

*Semua komen dari Anonymous dianggap spam...Maaf ye


ShareThis

 

Blog Rank

Blog Archive

PING Service

Backlink

Active Search Results Blogged.my My Ping in TotalPing.com
Author :