Gambar apa yang anda nampak? Maaf jika ianya mengganggu pandangan anda. Pasti ramai yang suka lihat...dan pasti ramai juga yang tidak suka melihatnya...

Perhatikan betul-betul dengan lebih teliti lagi... Apa sebenarnya yang anda nampak?
Jangan tengok sekali... tengok dengan teliti
Tiada pun gambar wanita b*gel sebenarnya...Mmm...tumpukan pandangan mata anda dan lihat dengan teliti dan anda sebenarnya hanyalah melihat objek seperti pasu bunga, rak, kucing, langsir, gelas, sarung kaki...dll. 

Jangan tengok sekali... tengok dengan teliti
Besarnya unta!... Mana ada...itukan hanya pohon kelapa...

Jangan tengok sekali... tengok dengan teliti
Eee...tengkorak!  Eh?..mana ada tengkorak...

Hasil-hasil seni yang cukup menarik yang memberikan makna tersirat. Ia mengajar kita agar tidak melihat sesuatu lalu menilainya dengan hanya melihat sekali imbas. Jangan sekali-kali membuat sebarang andaian dan keputusan tanpa perlu membuat sebarang penelitian dan penilaian yang mendalam. 

Begitu juga sesama manusia...jangan sesekali kita menilai seseorang itu dengan melihat rupa dan penampilan luaran. Selami hati budi barulah anda dapat mengenali dan menilai bagaimana sifat sebenar seseorang itu.

Begitu juga kita dengan Allah...Jangan sekadar mengucap dan penampilan diri yang menunjukkan kita ini seorang mukmin. Niat dan tekad di hati lebih penting di sertai perlakuan ikhlas dan tawaduk dalam menuruti segala perintahNya dan menjauhi segala laranganNya merupakan sifat sebenar seorang mukmin yang sejati. Ingatlah kerana Allah itu maha mengetahui...

Anda pasti teruja dengan artikel ilusi ini :

Ya Allah, selamatkan Al-Aqsa dan penduduk Islam Palestin...Amiin...
Admin...

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap