Hidangan Biasa Tampak Berbeza: Makanan jika dihidang setiap hari sentiasa sama sahaja rupanya pun kadang kala membosankan juga. Anda perlu lebih kreatif dalam menghidangkan makanan terutama kepada tetamu mahupun pelanggan agar ianya kelihatan menarik dan kelihatan berbeza. 

Anda boleh cuba beberapa cara seperti contoh berikut...mungkin ianya akan memberi sedikit idea dalam cara untuk anda menghiaskan makanan agar tampak menarik, berbeza dan luar biasa...

Hidangan Biasa Tampak Berbeza & Luarbiasa
Mudah dan hasilnya menarik... Selepas ini nasi lemak anda akan tampak menarik dan berbeza...

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
Hanya dengan timun dan tomato, pinggan hidangan anda nampak sangat menarik. Mungkin sesuai untuk hidangan nasi ayam...

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
Untuk memikat anak anda untuk makan telur rebus, mungkin kaedah diatas sesuai. Ianya nampak comel dan menarik perhatian sesiapa sahaja...

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
  Ini pula adalah sejenis kek bahulu, ianya dibuat berbentuk cawan dan di dalamnya lapisan gula. Ianya memikat kerana boleh diisi dengan air dan anda boleh minum dulu lepas tu...makan sekali cawannya...idea yang menarik!

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
Sesiapa sahaja pasti terpikat dengan aiskrim ini. Gubahan berbentuk bunga ros ini membuatkan anda teringin untuk menjilatnya...Mmmm...

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
Gubahan yang sesuai untuk hari jadi anak anda...Pasti mereka menyukainya!

Hidangan Biasa Tampak Berbeza
Lupakan bentuk-bentuk biasa bagi sebiji kek...Kalau tidak bulat pasti empat segi. Gunakan kreativiti dengan membentuk kek kepada bentuk-bentuk benda di sekeliling kita... Ya! Pasti tetamu anda terpesona dan tertawan. 


Admin...

3 comments - "Hidangan Biasa Tampak Berbeza"

sangat menarik...kalau lah pandai wat sendiri..wah..awesome

Unknown delete icon 10:49 PG

Suka sangat tengok gambar2 ni.....kreatif, ceria, tidak stress. Lain kali saya nak hias makanan semua letak muka senyum :)

BinMuhammad delete icon 11:41 PG

Lihatlah entri2 lama saya ni...gambar je lebih tapi kurang penceritaannya. Berbeza pula sekarang... :)

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap