Relaks Minda

Sunday, 21 July 2013
63 comments

Masjidil haram, Mekah - Dulu, Kini dan Akan Datang


 Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...
Entri kali ini hanya untuk santapan mata.
Pahala mudah untuk kita di Bulan Ramadhan ini.
Saksikan perubahan Masjidil haram dari dulu, kini dan akan datang.

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

Selamat menikmati hujung minggu dan selamat menjalani ibadah puasa disamping melakukan amal ibadat.
Terima kasih bersama Relaks Minda..

p/s : entri auto publish, sekarang ini saya sudah berada di kampung... ingin menikmati  bersahur, berpuasa dan berbuka, bersama ibu tercinta. 
Admin...

63 comments:

  1. Subhanallah...indahnya rumah Allah :)
    Terpesona mata memandang...teringin nak jejak sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih cik akak..Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti

      Delete
  2. harap dapat jejak ke sana satu hari nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti..
      Terima kasih Anisa

      Delete
  3. subhanallah, cantiknya.. selamat bercuti bersama keluarga tercinta..

    ReplyDelete
  4. Semakin moden sekarang ni. Alhamdulillah la kan.

    Selamat menjalani ibadah puasa dan berbuka bersama keluarga di kampung.

    ReplyDelete
  5. Subhanallah.. selamat berhujung minggu bersama ibunda tercinta.memandang wajah ibu juga adalah suatu ibadah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar sekali kak nah, syukur alhamdulillah kerana masih ada ibu.

      Delete
  6. Subhanallah, indah sekali, berharap untuk sampai ke sana suati hari nanti..btw, saya follow blog kamu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah permudahkan, terima kasih Alyn :)

      Delete
  7. Alhamdulillah, dapat pahala tengok Kaabah. Nway Salam 12 Ramadhan BM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Raudzah, salam ramadhan jua buat anda

      Delete
  8. Replies
    1. Ya..kemajuan dan pembesaran seiring mengikut peredaran masa.

      Delete
  9. semakin indah.... tp risau gak dgn bnyk bangunan pencakar langit....

    My recent post : Khasiat Halia - Infografik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dunia di akhir zaman...itukan salah satu petanda nya.

      Delete
  10. Subhanallah...moga sampai jugak di sana suatu hari nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian anda

      Delete
  11. Gambar bawah sekali,tak nampak dah mana kaabahnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembesaran mega yang membuatkan kaabah semakin terlindung dan kurang menyerlah berbanding bangunan raksaksa di sekitarnya.

      Delete
  12. Semoga saya akan menjadi tetamu Allah suatu hari nanti..Amin!Selamat berbuka bersama bonda tersayang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah Ummmi, semoga Allah permudahkan dan makbulkan.
      Terima kasih :)

      Delete
  13. Subhanallah, bila kah kaki ini akan dapat menjejak kesana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iinsyaallah...semoga termakbul juga suatu hari nanti

      Delete
  14. Subhanallah...Semoga kita menjadi bagian dari orang yang di ijinkan Allah untuk mengunjunginya..Amien Ya Rabbal Alamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah...Semoga Allah makbulkan impian anda. Amien

      Delete
  15. subhanaAllah, terpesona :) cantiknye

    ReplyDelete
  16. memang cantik...semoga ada rezeki dan panjang umur untuk jejak kaki ke sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah...semoga Allah makbulkan

      Delete
  17. jemaah haji semakin ramai. kena la perluaskan selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...pembesaran seiring dengan keperluan semasa.

      Delete
  18. Semakin canggih dan moden.. semoga kita berpeluang pergi ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah harapan kita semua, semoga Allah makbulkan.

      Delete
  19. Sangat bersyuukur dpt menikmati Kota Mekah yg penuh dengan kemajuan sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga kita panjang usia utk diberi peluang menjejakkan kaki kesana.

      Delete
  20. yg last tu ... mudah2n dpt menikmati . dpt gak bm berpuasa bersama keluarga di kg . selamat berpuasa ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih...Alhamdulillah, impian terlaksana dgn izin Allah.

      Delete
  21. subhanallah, bilalah rezeki kami nak menjejakkan kaki ke sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah...berdoa dan berusaha. Semoga Allah permudahkan...amiin

      Delete
  22. semaki tegar ia merubah dek pembagunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangunan untuk kemudahan dan keselesaan berdasarkan keperluan semasa. Semakin Gah!

      Delete
  23. Assalammualikum...BM,

    Teringin jugak pergi..insaallah ada rezeki nak pergi sangat2...

    mselim3

    pls: renovate nie... menyebabkan kerajaan arab saudi mengurangkan kuota haji bg elak kesesakan jemaah haji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam mselim3,
      Insyaallah...semoga Allah makbulkan dan permudahkan keinginan anda.

      p/s: Ya...memang ramai yg tertunda umrahnya krn renovation besar-besaran ini.

      Delete
  24. menarik n3 ni.. berbeza sungguh yer !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih KA...Nampakkan perubahannya yg sungguh ketara!

      Delete
  25. Replies
    1. Terima kasih KA, semoga murah rezeki anda

      Delete
  26. subhanallah =) betol2 cantik..hrap 1hri nnti ambe dpat kesana bersama family tersayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian mu, Fais.

      Delete
  27. SubhanAllah, makin cantikkan masjidil haram ni.. Moga2x saya dn keluarga dpat ke mekah suatu masa nnti. Amin2x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaalalh, saya doakan semoga Allah makbulkan impian anda.
      Terima kasih zaki

      Delete
  28. Subhanallah...indahnya kota Mekah. Lambang kekuatan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat yang terindah, paling suci dan menjadi kiblat umat islam. Ya..lambang kekuatan, perpaduan dan keagungan Islam

      Delete
  29. makin lama makin indah bro..tringin hendak pergi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan

      Delete
  30. sudah tanam cita-cita nak ke sana... insyaAllah..

    ReplyDelete
  31. tempat yg hendak dijejaki bersama suami..In Syaa Allah

    ReplyDelete
  32. sesuai dgn peredaran zaman dan peningkatan jemaah haji dari tahun ke tahun....

    ReplyDelete

Coretan anda amat-amat saya hargai. Terima kasih daun keladi, jangan lupa berkunjung lagi... Blog ini sudah diformat dofollow, setiap komen juga akan memberi backlink untuk anda...

*Semua komen dari Anonymous dianggap spam...Maaf ye


ShareThis

 
Toggle Footer
Top