Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...
Entri kali ini hanya untuk santapan mata.
Pahala mudah untuk kita di Bulan Ramadhan ini.
Saksikan perubahan Masjidil haram dari dulu, kini dan akan datang.

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

Selamat menikmati hujung minggu dan selamat menjalani ibadah puasa disamping melakukan amal ibadat.
Terima kasih bersama Relaks Minda..

p/s : entri auto publish, sekarang ini saya sudah berada di kampung... ingin menikmati  bersahur, berpuasa dan berbuka, bersama ibu tercinta. 
Admin...

Catat Ulasan

  1. Subhanallah...indahnya rumah Allah :)
    Terpesona mata memandang...teringin nak jejak sana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih cik akak..Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti

      Padam
  2. harap dapat jejak ke sana satu hari nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti..
      Terima kasih Anisa

      Padam
  3. subhanallah, cantiknya.. selamat bercuti bersama keluarga tercinta..

    BalasPadam
  4. Semakin moden sekarang ni. Alhamdulillah la kan.

    Selamat menjalani ibadah puasa dan berbuka bersama keluarga di kampung.

    BalasPadam
  5. Subhanallah.. selamat berhujung minggu bersama ibunda tercinta.memandang wajah ibu juga adalah suatu ibadah =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benar sekali kak nah, syukur alhamdulillah kerana masih ada ibu.

      Padam
  6. Subhanallah, indah sekali, berharap untuk sampai ke sana suati hari nanti..btw, saya follow blog kamu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah permudahkan, terima kasih Alyn :)

      Padam
  7. Alhamdulillah, dapat pahala tengok Kaabah. Nway Salam 12 Ramadhan BM...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Raudzah, salam ramadhan jua buat anda

      Padam
  8. Balasan
    1. Ya..kemajuan dan pembesaran seiring mengikut peredaran masa.

      Padam
  9. semakin indah.... tp risau gak dgn bnyk bangunan pencakar langit....

    My recent post : Khasiat Halia - Infografik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dunia di akhir zaman...itukan salah satu petanda nya.

      Padam
  10. Subhanallah...moga sampai jugak di sana suatu hari nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian anda

      Padam
  11. Gambar bawah sekali,tak nampak dah mana kaabahnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembesaran mega yang membuatkan kaabah semakin terlindung dan kurang menyerlah berbanding bangunan raksaksa di sekitarnya.

      Padam
  12. Semoga saya akan menjadi tetamu Allah suatu hari nanti..Amin!Selamat berbuka bersama bonda tersayang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah Ummmi, semoga Allah permudahkan dan makbulkan.
      Terima kasih :)

      Padam
  13. Subhanallah, bila kah kaki ini akan dapat menjejak kesana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iinsyaallah...semoga termakbul juga suatu hari nanti

      Padam
  14. Subhanallah...Semoga kita menjadi bagian dari orang yang di ijinkan Allah untuk mengunjunginya..Amien Ya Rabbal Alamin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah...Semoga Allah makbulkan impian anda. Amien

      Padam
  15. subhanaAllah, terpesona :) cantiknye

    BalasPadam
  16. memang cantik...semoga ada rezeki dan panjang umur untuk jejak kaki ke sana

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah...semoga Allah makbulkan

      Padam
  17. jemaah haji semakin ramai. kena la perluaskan selalu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...pembesaran seiring dengan keperluan semasa.

      Padam
  18. Semakin canggih dan moden.. semoga kita berpeluang pergi ke sana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah harapan kita semua, semoga Allah makbulkan.

      Padam
  19. Sangat bersyuukur dpt menikmati Kota Mekah yg penuh dengan kemajuan sekarang ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga kita panjang usia utk diberi peluang menjejakkan kaki kesana.

      Padam
  20. yg last tu ... mudah2n dpt menikmati . dpt gak bm berpuasa bersama keluarga di kg . selamat berpuasa ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih...Alhamdulillah, impian terlaksana dgn izin Allah.

      Padam
  21. subhanallah, bilalah rezeki kami nak menjejakkan kaki ke sana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah...berdoa dan berusaha. Semoga Allah permudahkan...amiin

      Padam
  22. semaki tegar ia merubah dek pembagunan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembangunan untuk kemudahan dan keselesaan berdasarkan keperluan semasa. Semakin Gah!

      Padam
  23. Assalammualikum...BM,

    Teringin jugak pergi..insaallah ada rezeki nak pergi sangat2...

    mselim3

    pls: renovate nie... menyebabkan kerajaan arab saudi mengurangkan kuota haji bg elak kesesakan jemaah haji...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam mselim3,
      Insyaallah...semoga Allah makbulkan dan permudahkan keinginan anda.

      p/s: Ya...memang ramai yg tertunda umrahnya krn renovation besar-besaran ini.

      Padam
  24. menarik n3 ni.. berbeza sungguh yer !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih KA...Nampakkan perubahannya yg sungguh ketara!

      Padam
  25. Balasan
    1. Terima kasih KA, semoga murah rezeki anda

      Padam
  26. subhanallah =) betol2 cantik..hrap 1hri nnti ambe dpat kesana bersama family tersayang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian mu, Fais.

      Padam
  27. SubhanAllah, makin cantikkan masjidil haram ni.. Moga2x saya dn keluarga dpat ke mekah suatu masa nnti. Amin2x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaalalh, saya doakan semoga Allah makbulkan impian anda.
      Terima kasih zaki

      Padam
  28. Subhanallah...indahnya kota Mekah. Lambang kekuatan Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tempat yang terindah, paling suci dan menjadi kiblat umat islam. Ya..lambang kekuatan, perpaduan dan keagungan Islam

      Padam
  29. makin lama makin indah bro..tringin hendak pergi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan

      Padam
  30. sudah tanam cita-cita nak ke sana... insyaAllah..

    BalasPadam
  31. tempat yg hendak dijejaki bersama suami..In Syaa Allah

    BalasPadam
  32. sesuai dgn peredaran zaman dan peningkatan jemaah haji dari tahun ke tahun....

    BalasPadam
  33. Memang kita sudsh dekat dengan yg d namakan akhir zaman, ya itulah tandanya sudah bermunculan.....

    BalasPadam

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Top