Relaks Minda

Minggu, 21 Juli 2013
63 komentar

Masjidil haram, Mekah - Dulu, Kini dan Akan Datang


 Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...
Entri kali ini hanya untuk santapan mata.
Pahala mudah untuk kita di Bulan Ramadhan ini.
Saksikan perubahan Masjidil haram dari dulu, kini dan akan datang.

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

masjidil haram, mekah

Selamat menikmati hujung minggu dan selamat menjalani ibadah puasa disamping melakukan amal ibadat.
Terima kasih bersama Relaks Minda..

p/s : entri auto publish, sekarang ini saya sudah berada di kampung... ingin menikmati  bersahur, berpuasa dan berbuka, bersama ibu tercinta. 
Admin...

63 komentar:

  1. Subhanallah...indahnya rumah Allah :)
    Terpesona mata memandang...teringin nak jejak sana...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Terima kasih cik akak..Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti

      Hapus
  2. harap dapat jejak ke sana satu hari nanti..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga ianya menjadi kenyataan suatu hari nanti..
      Terima kasih Anisa

      Hapus
  3. subhanallah, cantiknya.. selamat bercuti bersama keluarga tercinta..

    BalasHapus
  4. Semakin moden sekarang ni. Alhamdulillah la kan.

    Selamat menjalani ibadah puasa dan berbuka bersama keluarga di kampung.

    BalasHapus
  5. Subhanallah.. selamat berhujung minggu bersama ibunda tercinta.memandang wajah ibu juga adalah suatu ibadah =)

    BalasHapus
    Balasan
    1. Benar sekali kak nah, syukur alhamdulillah kerana masih ada ibu.

      Hapus
  6. Subhanallah, indah sekali, berharap untuk sampai ke sana suati hari nanti..btw, saya follow blog kamu..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Semoga Allah permudahkan, terima kasih Alyn :)

      Hapus
  7. Alhamdulillah, dapat pahala tengok Kaabah. Nway Salam 12 Ramadhan BM...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Terima kasih Raudzah, salam ramadhan jua buat anda

      Hapus
  8. Balasan
    1. Ya..kemajuan dan pembesaran seiring mengikut peredaran masa.

      Hapus
  9. semakin indah.... tp risau gak dgn bnyk bangunan pencakar langit....

    My recent post : Khasiat Halia - Infografik

    BalasHapus
    Balasan
    1. Dunia di akhir zaman...itukan salah satu petanda nya.

      Hapus
  10. Subhanallah...moga sampai jugak di sana suatu hari nanti.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian anda

      Hapus
  11. Gambar bawah sekali,tak nampak dah mana kaabahnya..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Pembesaran mega yang membuatkan kaabah semakin terlindung dan kurang menyerlah berbanding bangunan raksaksa di sekitarnya.

      Hapus
  12. Semoga saya akan menjadi tetamu Allah suatu hari nanti..Amin!Selamat berbuka bersama bonda tersayang...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah Ummmi, semoga Allah permudahkan dan makbulkan.
      Terima kasih :)

      Hapus
  13. Subhanallah, bila kah kaki ini akan dapat menjejak kesana..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iinsyaallah...semoga termakbul juga suatu hari nanti

      Hapus
  14. Subhanallah...Semoga kita menjadi bagian dari orang yang di ijinkan Allah untuk mengunjunginya..Amien Ya Rabbal Alamin

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah...Semoga Allah makbulkan impian anda. Amien

      Hapus
  15. subhanaAllah, terpesona :) cantiknye

    BalasHapus
  16. memang cantik...semoga ada rezeki dan panjang umur untuk jejak kaki ke sana

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah...semoga Allah makbulkan

      Hapus
  17. jemaah haji semakin ramai. kena la perluaskan selalu.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ya...pembesaran seiring dengan keperluan semasa.

      Hapus
  18. Semakin canggih dan moden.. semoga kita berpeluang pergi ke sana..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Itulah harapan kita semua, semoga Allah makbulkan.

      Hapus
  19. Sangat bersyuukur dpt menikmati Kota Mekah yg penuh dengan kemajuan sekarang ni

    BalasHapus
    Balasan
    1. Semoga kita panjang usia utk diberi peluang menjejakkan kaki kesana.

      Hapus
  20. yg last tu ... mudah2n dpt menikmati . dpt gak bm berpuasa bersama keluarga di kg . selamat berpuasa ...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Terima kasih...Alhamdulillah, impian terlaksana dgn izin Allah.

      Hapus
  21. subhanallah, bilalah rezeki kami nak menjejakkan kaki ke sana...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah...berdoa dan berusaha. Semoga Allah permudahkan...amiin

      Hapus
  22. semaki tegar ia merubah dek pembagunan

    BalasHapus
    Balasan
    1. Pembangunan untuk kemudahan dan keselesaan berdasarkan keperluan semasa. Semakin Gah!

      Hapus
  23. Assalammualikum...BM,

    Teringin jugak pergi..insaallah ada rezeki nak pergi sangat2...

    mselim3

    pls: renovate nie... menyebabkan kerajaan arab saudi mengurangkan kuota haji bg elak kesesakan jemaah haji...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Waalaikumsalam mselim3,
      Insyaallah...semoga Allah makbulkan dan permudahkan keinginan anda.

      p/s: Ya...memang ramai yg tertunda umrahnya krn renovation besar-besaran ini.

      Hapus
  24. menarik n3 ni.. berbeza sungguh yer !

    BalasHapus
    Balasan
    1. Terima kasih KA...Nampakkan perubahannya yg sungguh ketara!

      Hapus
  25. Balasan
    1. Terima kasih KA, semoga murah rezeki anda

      Hapus
  26. subhanallah =) betol2 cantik..hrap 1hri nnti ambe dpat kesana bersama family tersayang..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Semoga Allah permudahkan dan makbulkan impian mu, Fais.

      Hapus
  27. SubhanAllah, makin cantikkan masjidil haram ni.. Moga2x saya dn keluarga dpat ke mekah suatu masa nnti. Amin2x

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaalalh, saya doakan semoga Allah makbulkan impian anda.
      Terima kasih zaki

      Hapus
  28. Subhanallah...indahnya kota Mekah. Lambang kekuatan Islam.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Tempat yang terindah, paling suci dan menjadi kiblat umat islam. Ya..lambang kekuatan, perpaduan dan keagungan Islam

      Hapus
  29. makin lama makin indah bro..tringin hendak pergi..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Insyaallah, semoga Allah permudahkan

      Hapus
  30. sudah tanam cita-cita nak ke sana... insyaAllah..

    BalasHapus
  31. tempat yg hendak dijejaki bersama suami..In Syaa Allah

    BalasHapus
  32. sesuai dgn peredaran zaman dan peningkatan jemaah haji dari tahun ke tahun....

    BalasHapus
  33. yang penting ibadah semakin nyaman

    BalasHapus

Coretan anda amat-amat saya hargai. Terima kasih daun keladi, jangan lupa berkunjung lagi... Blog ini sudah diformat dofollow, setiap komen juga akan memberi backlink untuk anda...

*Semua komen dari Anonymous dianggap spam...Maaf ye


ShareThis

 
Toggle Footer
Top