Relaks Minda dan lihatlah keindahan alam ciptaan Ilahi. Terpesona pandangan dan mententeramkan jiwa. Keindahan yang sungguh mengasyikkan...membuat diri terpukau hingga tertawan hati dan perasaan.

Keindahan yang mengingatkan kita akan kebesaran dan kekuasaan Maha Pencipta yang menjadikan alam ini untuk kita diami dan nikmati.

relaks minda 
relaks mindarelaks minda 
relaks minda 
relaks minda

Lihatlah Alam ciptaan Ilahi ini mengingatkan kita tanda kebesaran dan kekuasaan Allah SWT yang mempunyai 99 sifat dan nama. Betapa kerdil dan lemahnya kita di sisinya. Hayati kesemua sifat-sifatNya dan lihatlah alam yang terbentang luas ini... Pasti anda kan berasa begitu takut dan tunduk sujud kepadaNya.

relaks mindarelaks minda 
relaks minda

Nikmati keindahan air terjun yang sungguh menenangkan. Irama percikan air yang mengalir jatuh sungguh mengasyikkan dan mendamaikan. Kesejukan air dan udara yang nyaman pasti menyegarkan

Lihatlah betapa kompleksnya ciptaan Allah SWT ini... Tidak termampu kita untuk menandinginya. Ya Allah, kau sungguh berkuasa...dan dengan kuasaMu jugalah segala permintaan mampu kau makbulkan.

makna ayat

Ya Allah... Kau lah yang Maha berkuasa. Kepadamu sahaja tempat ku bermohon dan mengadu. Kau juga Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Kau makbulkanlah segala permintaan ku.

percutian menarikpercutian menarik 
pulau indah

Keindahan alam memberikan kita suasana untuk berehat dari segala kesibukan. Tempat dimana kita mendapat ketenangan jiwa dan minda. Hanya bertemankan alam yang indah...kita akan kembali segar dan bertenaga. Minda kembali cerdas...Hati menjadi tenang. 

relaks minda

Ketenangan hati penting untuk kita menetapkan pendirian, mengawal diri dan bertindak positif. Syaitan akan mudah menggoda dan menghasut jika hati tidak tenang. Hati yang tenang dan bersih akan dapat menyerlahkan keperibadian yang mulia.  Sentiasa ingat akan Allah...Berzikirlah...

relaks mindarelaks minda 
relaks minda

Lihat keindahan laut dan pantai. Laut yang luas membiru... Angin yang bertiup sayu mengarahkan ombak ke pantai yang memutih. Betapa tenangnya menyaksikan keindahan ini... Warna alam yang memukau pandangan. Keindahan yang mengasyikan. 

Deruan ombak yang mempersonakan. Keunikan hidupan di dalam air yang masin sungguh menakjubkan. Begitu indah dan sempurna sekali ciptaan mu Ilahi... Keindahan yang mengingsafi diri akan kekurangan diri... 

pedoman

Tiada yang sempurna sesempurna Mu Ya Allah SWT. Kekurangan diri yang sering membawa kepada kemungkaran dan keingkaran akan perintahmu. Sesungguhnya ku bermohon keampunan dan petunjuk dariMu. Berilah aku kekuatan... Ku Beristigfar kepada Mu...ya Allah SWT, tuhanku yang satu.

keindahan alamsubur menghijau 
hijau

Pepohon yang menghijau menyejukkan dan menyegarkan pandangan. Memberi suasana yang amat tenteram dan mendamaikan. Keindahan ciptaan Allah SWT yang sungguh mengagumkan yang bukan sahaja cantik malah sebagai sumber untuk bernafas, makanan dan kegunaan kehidupan. Ia juga ciptaan Allah SWT yang hidup namun tidak bernyawa. Ia juga tunduk kepada penciptaNya. 

bertasbih

Begitulah kita sebagai khalifah di bumi ini... Kita wajib tunduk dan bersujud kepada Tuhan yang Esa. Mengikuti segala perintahnya dan menjauhi segala larangannya. Lafazkan kalimah-kalimah agung Allah sebagai tanda syukur, kasih, takut dan ingatan kepadaNya.

indahrelaks 
tenang

Sungguh indah alam ciptaan Allah ini. Pelbagai bentuk dan rupa. Pelbagai warna dan gaya. Keindahan yang sungguh menakjubkan dan mengagumkan. Namun semua ini hanyalah keindahan didunia yang sementara yang akan hancur musnah jua akhirnya. Ada yang lebih indah dan kekal abadi. Tidak tergambar keindahannya...itulah Syurga

Kehidupan kita di dunia ini sungguh singkat... Terlalu banyak masa hanya sibuk dengan kehidupan duniawi. Luangkan juga sedikit masa untuk beribadat. Janganlah sampai terlupa akan bekalan yang harus kita bawa untuk kita nikmati pula Keindahan di Syurga...

Admin...

20 comments - "Keindahan Alam Semulajadi...Syurga Dunia"

BinMuhammad delete icon 5:07 PTG

Terima kasih Ieta, kunjungan anda amat saya hargai

Mia Liana delete icon 11:41 PG

cantiknya gamabr2 di atas.... syukur alhamdulillah...

BinMuhammad delete icon 12:37 PG

Terima kasih Mia, gambar hanyalah sebagai tarikan untuk pengisian secara santai. Semoga anda Relaks Minda dan mendapat sedikit manfaat.

Mia Liana delete icon 5:32 PTG

salam...

entri ini telah di review di mialiana.com

http://www.mialiana.com/2013/03/review-4-keindahan-alam-semulajadi.html

BinMuhammad delete icon 6:06 PTG

Terima kasih, Mia...

Salmi delete icon 8:22 PTG

Subhanallah. Cantik sungguh pemandangan kurniaan Ilahi. Cukup utk menggambarkan kebesaran-Nya..

BinMuhammad delete icon 8:58 PTG

Begitulah keindahan alam kurniaan ilahi, Syurga dunia...Tanda kebesaranNya. Bersamalah kita berusaha untuk menikmati keindahan yg berkali ganda indahnya di Syurga akhirat kelak...
Terima kasih diatas kunjungan anda, Nur Salmi :)

Unknown delete icon 6:57 PTG

Rasa nak pergi ke semua tempat2 yang indah tu

BinMuhammad delete icon 9:33 PTG

Saya pun...tapi xdpt, tgok disini aje la sambil mengagungi kebesaran Ilahi

semoga bermanfaat

Melihatnya saja sudah sangat mengagumkan ! terma kasih sudah disampaikan gan ! ^___^

BinMuhammad delete icon 2:50 PTG

Terima kasih.. Amat saya hargai

BinMuhammad delete icon 2:52 PTG

Terima kasih...amat saya hargainya :)

Yudi delete icon 1:47 PTG

Blog anda sangat bagus dari http://jasatulisskripsi-74.blogspot.com/

juned delete icon 4:49 PTG

makasih udah bagi bagi informasinya ..

bagus gan info nya
yang sangat bermanfaat
ditunggu update nya

emotz_zie delete icon 2:55 PTG

Terimaksih atas infonya,menarik dan menambah wawasan

artikel dan blog nya keren
sauya senag berkunjung ke blog anda
terimakasih atas info nya

Unknown delete icon 12:33 PG

Subahanalloh betapa indahnya

Coretan anda amat-amat dihargai. Terima kasih bersama 'Relaks Minda - ilmu dikongsi bersama' - “Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza”

 
Copyright © 2015 Relaks Minda - Ilmu Dikongsi Bersama - All Rights Reserved - About Me - Policy - Disclaimer - Sitemap